Boekingsproces

BOEKINGSPROCES

Voorbeeld boekingsproces

Hier volgt een overzicht van het boekingsproces van een nieuwe klant via de website van de rijschool.

In dit voorbeeld boekt een nieuwe, nog niet eerder ingeschreven klant een Dagopleiding BE.

Door te kiezen voor `Plaats in mandje` krijgt de klant onderstaande pagina.

Aanmelden

 

Als de klant nog niet is geregistreerd, kan deze zich inschrijven.

Bij inschrijving wordt er een email gestuurd naar de nieuwe klant, een CC naar het email adres van de rijschool en deze wordt vermeld in ISV Planning > Internet > Customer care en vervolgt automatisch naar stap 2 “Bevestiging samenstellen”
Tevens wordt de gekozen boeking nu 1 uur gereserveerd voor deze klant om deze de tijd te geven om het product af te rekenen. Een andere klant kan gedurende deze tijd niet dezelfde keuze maken.

 

Bestelling samenstellen

 

 

In deze stap krijgt de klant de keuze uit de beschikbaar gestelde producten. Als blijkt dat de klant nog een tegoed heeft voor het gekozen product, zoals dit bij losse lessen vaker voor kan komen, hoeft er niet te worden afgerekend en kan de keuze direct worden bevestigd.

 

Afrekenen

De klant kiest nu voor zijn of haar bank en kan het bedrag voldoen door te klikken op “Naar je bank. Als het bedrag correct wordt voldaan, ontvangt de klant hiervan een bevestigingsemail
In ISV is er nu een planning en uitgestelde factuur aangemaakt. De uitgestelde factuur wordt automatisch omgezet naar een definitieve factuur op het moment dat de iDeal betaling heeft plaatsgevonden.

De complete opleiding is nu dus gepland en betaald.

Indien u er voor heeft gekozen dat er achteraf via factuur kan worden betaald heeft de klant, naast de optie om direct te betalen, ook de mogelijkheid om een factuur te ontvangen en deze binnen de gestelde termijn te voldoen. Het verdere boekingsproces verloopt dan verder gelijk aan die van een betalende klant.

Van alle email communicatie naar de klant kan er een CC naar een email adres van de rijschool worden gestuurd. Alle verzonden emails worden uiteraard ook bij de correspondentie van de nieuwe klant bijgehouden.
Als controle middel kan er in ISV Planning gecontroleerd worden wat er zoal online geregeld is over een te selecteren periode.

ISV Planning > Interent > Customer service

Hierin zien we dat er op 23 juni 14 online aanmeldingen zijn geweest. 7 Inesten online zijn ingeboekt, 2 complete opleidingen, 16 theoriecursussen, 14 losse lessen en 1 les op het oefenterrein is afgenomen. Voor al deze boekingen geldt dat deze online zijn geboekt en via iDeal zijn betaald zonder tussenkomst van een kantoormedewerker.