Admininistratie-handleiding-emailinstellen

Instellingen

Om een email te kunnen versturen moet er een SMTP server beschikbaar zijn die de berichten kan aanpakken. Dit kan een eigen mailserver zijn, of bijvoorbeeld de SMTP server van uw internet provider. Het adres van een eigen SMTP server kunt u opvragen aan uw systeembeheerder, het adres van de SMTP server van uw internetprovider via hun website

U kunt het adres instellen via ISV Administratie > menu bestand > instellingen > tabblad administratie.

Image

Mailserver: geef de URL of het IP adres van de SMTP server (bijvoorbeeld 192.168.1.5 of smtp.uwprovider.nl). ISV verstuurt de berichten altijd via de standaard SPTM poort 25.

Log email: is alleen voor probleemoplossing, laat deze uitstaan.

Gebruikersnaam en wachtwoord:  De meeste SMTP servers vereissen geen gebruikersnaam en wachtwoord. In dat geval kunt u deze velden leeglaten. Indien wel een gebruikersnaam / wachtwoord meegestuurd moet worden: informeer bij uw systeembeheerder.

Als afzender van de emails wordt het email adres gebruikt dat is ingevoerd bij de aan de leerling gekoppelde rijschool.

ISV Administratie > onderhoud lijsten > rijschool gegevens > Gegevens wijzigen.

Image

Wanneer bovenstaande instellingen correct zijn ingevoerd en er toch problemen zijn met het versturen van de email vanuit ISV, dan ligt dit meestal aan een firewall of antivirus programma die dit blokkeert. Probeer in dat geval ISV Administratie toe te voegen als vertrouwd programma in uw firewall / antivirus software.